ویژگی های کلیدی مبلمان اداری

افرادی که در اداره ها و یا شرکت ها فعالیت می کنند، آنجا را خانه دوم خود میدانند. این خانه دوم جاییست که می خواهند با تجارت کردن به سود دهی برسند و فرصت های شغلی بسیاری را برای دیگران ایجاد کنند. کسانی که شاغل هستند بیشتر وقت خود را در محل کارشان می گذرانند. بدون شک اگر در محل کار خود احساس راحتی داشته باشند می توانند وظایف خود را به صورت صحیح و با تمرکز لازم انجام داده و میزان عملکرد کار خود را هم بالا ببرند. یکی از پر کاربرد ترین وسایلی که در تمامی شرکت ها و اداره ها استفاده می شود، مبلمان اداری است. اگر شما یک شرکت بزرگ دارید و میخواهید برای شرکتتان مبلمان اداری بخرید، باید در هنگام خرید به این سه نکته مهم توجه کنید. 1) مبلمان اداری شما باید کیفیت و دوام بالایی داشته باشند. 2) طراحی و استایل مبلمان از زیبایی برخوردار باشد. 3) دارای ارگونومی مناسب و راحت باشد.


نکاتی که برای خرید مبلمان اداری گفته شد را می توانید در هنگام خرید میز و صندلی های اداری، میز و صندلی های مدیریت نیز باید رعایت کنید. این نکات مهم و کلیدی باعث می شوند تا کارمندان زود خسته نشوند و خطری هم سلامتیشان را تهدید نکند. زیرا استفاده از صندلی های نامناسب میتواند در بعد از مدتی باعث ایجاد آسیب های جدی به ستون فقرات و دیگر اعضای بدن شود. در ادامه میخواهیم ویژگی های کلیدی مبلمان اداری را بیشتر بشناسیم.



- کیفیت : منظورمان از کیفیت همان دوام است. مبلمانی که می خواهید خریداری کنید باید دارای دوام بالایی داشته باشد.

- استایل یا طراحی زیبا: یکی از عواملی که میتواند محیط کار شما شکیل و زیبا نشان دهد، مبلمان و یا میز و صندلی اداری است. افرادی که وارد محیط شرکت می شوند اولین چیزی که توجهشان را جلب می کند، دکوراسیون داخلی است. در حقیقت مبلمان اداری شما، شخصیت شرکت شما را نمایش می دهد.


- ارگونومی مناسب: "ارگونومی" به تلفیق شرایط کاری با نیاز های انسانی گفته می شود. یعنی ارگونومی باعث می شود تا آسیب های جسمی به حداقل برسد. ارگونومی بر روی تمامی قسمت های بدن تاثیر می کذارد مانند ستون فقرات، کمر، پا و دست ها. صندلی، میز و یا مبلمانی که خریداری میکنید باید متناسب با شرایط بدنی هر فرد باشد.


این موارد تنها  ویژگی های کلی مبلمان اداری بود. یک سری موارد جزیی هم هستند که لازم می بینیم در مورد آن ها بحث کنیم.


- میزان ارتفاع صندلی: هر شخصی که در شرکت شما کار می کند دارای یک قد مشخص است. بنابراین حتما صندلی را خریداری کنید که اهرمی برای تنظیم ارتفاع داشته باشد. با این روش هر کسی میتواند ارتفاع مورد نظر خود را تنظیم کند.  


- پشتی صندلی: پشتی صندلی یکی از مهم ترین قسمت های صندلی است. طراحی مناسب پشتی صندلی باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به ستون فقرات می شود.


- چرخ ها: امروزه در بیشتر شرکت ها و اداره ها از صندلی چرخدار استفاده می کنند زیرا بیشتر افراد و کارمندان دوست دارند تا بتوانند بین میز و کمد های موجود در حرکت باشند. اما اگر خواستید صندلی  چرخدار خریداری کنید، حتما مدل پنج چرخ آن را انتخاب کنید. چرا که صندلی های چهار چرخ اگر یکی از چرخ ها دچار مشکل شود، امنیت و ثبات خود را از دست می دهند.


 در این مقاله سعی کردیم تا تمامی ویژگی هایی که برای خرید مبلمان اداری لازم است را بیان کنیم اما باز تاکید می کنیم که حتما با یک مشاور و یا طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید تا آگاهانه وسایل شرکت خود را خریداری کنید.



بهترین شرکت دکوراسیون داخلی

مبلمان اداری

دکوراسیون داخلی

پارتیشن و کاربرد های آن

در طراحی دکوراسیون داخلی همیشه به زیبایی ظاهری توجه بسیاری می شود. پارتیشن ها یکی از مواردی هستند که در هر محیطی که استفاده شوند، زیبایی آن را دو چندان می کنند. پارتیشن ها رنگ های متنوعی دارند پس طراحان داخلی دردسر های هماهنگ سازی از نظر رنگ بندی را ندارند. کاربرد پارتیشن ها جدا کردن فضای مختلف محیط از یک دیگر است. معمولا شرکت های بزرگ و یا مکان های اداری که دارای سالن های بزرگی هستند از این پارتیشن ها استفاده می کنند تا فضای داخلی را به قسمت های کوچک تر تقسیم کرده و هر کارمند برای خود یک اتاق خصوصی داشته باشد. یکی دیگر از مزیت پارتشن ها این است که به راحتی در هنگام تغییر دکوراسیون دادن قابل جا به جایی هستند. اما ویژگی خوبی که پارتیشن دارد و به واسطه ان بیشترافراد به دنبال آن هستند مقرون به صرفه بودن آن هاست.



از گذشته تا به امروز تغییراتی در پارتیشن ها ایجاد شده است. امروزه دیگر پارتیشن ها تا دیوار ادامه ندارد و عایق گرما، سرما و یا نور نیستند. در طراحی دکوراسیون مدرن پارتیشن ها را کمی کوتاه تر از سقف طراحی می کنند تا نور، گرما و خنکی را به راحتی عبور دهند. پارتیشن ها کاربرد های فراوانی دارند که یکی از بهترین و مفید ترین کاربرد های آن پوشاندن دیوار های دچار ریختگی و یا برای ورودی سرویس های بهداشتی و یا اشپزخانه است. طراحان داخلی همیشه قبل از هر چیزی متراژ و رنگ محیط را در نظر میگیرند و مطابق با آن جنس و رنگ پارتیشن را انتخاب می کنند.


در ادامه برخی از مهم ترین کاربرد های پارتیشن را بررسی می کنیم:
- دارای سرعت بالا در نصب و اجرا

- قابلیت جدا سازی و انتقال به مکانی دیگر

- قابلیت تعویض و تعمیر

- قابلیت تعبیه پرده و یا کرکره


بهترین شرکت دکوراسیون داخلی 

مبلمان اداری

دکوراسیون داخلی

ارگونومی چیست؟

"ارگونومی" یکی از واژه هایی است که در دکوراسیون داخلی در خصوص استفاده از فضا و دکوراسیون استفاده می شود. این واژه برای بسیاری از افراد غریبی است به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این مقاله شما را با مفهوم ارگونومی و کاربرد های آن آشنا کنیم. اگر بخواهیم ارگونومی را به زبان ساده توضیح دهیم، این طور میتوان گفت که کم کردن آسیب های شغلی و روانی ضمن کاهش مشکلات مربوط به جسمانی و به دنبال آن کاهش هزینه های درمانی را ارگونومی می گویند.


ارگونومی یکی از مباحث مهمی است که در دکوراسیون محیط کار باید رعایت شود هر چند بسیاری از کار فرمایان این مسئله را نادیده می گیرند که باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند گردن درد، کمر درد و یا مشکلات بینایی برای کارمندان می شود. در شرکت و یا اداره ای که مفهوم ارگونومی به درستی رعایت شده است، شاهد محیط آرام تر با راندمان کاری بیشتر خواهیم بود.


اما فرض کنیم در محیطی مشغول به کار هستیم که کارفرمایان چندان توجهی به ارگونومی ندارند، پس بهتر است تا خودمان به فکر باشیم و با رعایت چند نکته ساده به خودمان کمک کنیم:

  •    به وضعیت نشستن خود در حالت طبیعی دقت کنید. ابتدا پا های خود را بر روی زمین گذاشته و دو دست خود را بروی ران پا قرار دهید. شانه های خود را به سمت عقب متمایل کنید. اگر احساس راحتی می کنید این ارگونومی صندلی برای شما مناسب است.
  •      موس و کیبورد حتما باید 6 سانتی متر بالاتر از پا های شما باشند. در ضمن شیب کیبورد را تا حد امکان کم نمایید.
  • برای آن که محل مناسب مانیتور را پیدا کنید، کافی است زمانی که بر روی صندلی خود نشسته اید تکیه داده و دستتان را به سمت جلو دراز کنید تا به مانیتور برسد. روش بعدی این است که سایت گوگل را باز کنید. اگر آدرس بار گوگل رو به روی شما قرار داشت یعنی در ارتفاع درستی تنظیم شده است.
  • برای آن که محل مناسب مانیتور را پیدا کنید، کافی است زمانی که بر روی صندلی خود نشسته اید تکیه داده و دستتان را به سمت جلو دراز کنید تا به مانیتور برسد. روش بعدی این است که سایت گوگل را باز کنید. اگر آدرس بار گوگل رو به روی شما قرار داشت یعنی در ارتفاع درستی تنظیم شده است.
  • اگر میخواهید بفهمید که آیا صندلی شما در ارتفاع مناسب تنظیم شده است یا خیر بر روی صندلی خود بنشینید و اگر کف پاهایتان بر روی زمین قرار گرفت، یعنی ارتفاع صندلی شما درست تنظیم شده است.
  • همیشه سعی کنید بعد از یک ساعت نشستن و کار کردن، از جای خود بلند شوید و راه بروید. با این روش عضلات شما از حالت  اسپاسم خارج می شود.

با رعایت نکات مهم ارگونومی میتوانید هزینه ها را کاهش داده و موجب افزایش بهره وری و کیفیت مشارکت کارکنان شوید. علاوه بر اصول نشستن، فاکتور های دیگری نیز وجود دارد که توسط طراحان داخلی باید رعایت شود.


  • اصول نور پردازی: میزان نور ورودی به محیط کار نباید باعث اذیت کردن چشم ها شود. معمولا توصیه می شود تا از نور طبیعی استفاده شود.
  • رنگ : روان شناسان معتقدند که رنگ ها در روحیه و خلق و خوی افراد تاثیر مستقیم دارد.
  • بافت اشیا : منظور از بافت اشیا همان جنس اشیا است. مثلا جنس صندلی باید به گونه ای باشد که به واسطه عرق کردن خیس نشود.
  • متناسب با فرم بدنی : این اصل در زمان خرید صندلی و میز رعایت می کند. صندلی ها و ارتفاع میزها باید به گونه ای باشد تا تاثیر منفی بر فرم بدنی افراد نگذارد. 

مطالب مرتبط:

مبلمان اداری

دکوراسیون داخلی

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی


ابزاری برای تشخیص فلش مموری تقلبی

شاید برایتان پیش آمده که فلشی را خریداری کرده اید که طبق اطلاعاتی که بر روی فلش درج شده، دارای حافظه بالایی است ولی هنگامی که خواستید فایلی را بر روی فلش خود بریزید متوجه شده اید که حجم واقعی فلش از حجمی که بر روی بدنه درج شده است کمتر میباشد. این فلش ها تقلبی هستند. فلش های تقلبی به وفور در بازار توسط افراد سودجو به فروش می رسد و افرادی که اطلاعات کمی در این زمینه دارند بدون توجه این فلش های تقلبی را می خرند. در این مقاله می خواهیم ابزاری را به شما معرفی کنیم که برای تست حافظه ی فلش مموری و یا حتی SD card است.


به طور کلی فلش های تقلبی کیفیت پایینی دارند و دارای تراشه هایی با ظرفیت پایین هستند. حقه به کار گرفته شده این است که بر روی بعضی از این فلش ها برنامه ای را نصب می کنند که میتواند حجم فلش مموری شما را از مقدار واقعی اش بیشتر نشان دهد. به طور مثال اگر شما یک کارت SD با ظرفیت 64 گیگا بایت خریده باشید اما تراشه ی آن دارای حافظه 8 گیگ باشد و تمامی دوربین ها و گوشی های هوشمند نیز این کارت را با حافظه 64 گیگ می شناسند حتی اگر فرمت هم کنید. پیشنهاد میکنیم همیشه فلش مموری خود را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.


اولین اقدامی که میتوانید انجام دهید تست حافظه است. برای این منظور ابزار های زیادی وجود دارد مانند USB flash Drive و chkflsh، RMPrepUSB. برای استفاده از این برنامه ها باید ابتدا فلش مموری خود را به پورت usb وصل کنید. دقت کنید که به هیچ عنوان از کابل و یا هاب استفاده نکنید. نکته دیگر این است که حافظه فلش مورد نظر باید خالی از هر گونه اطلاعات باشد. سپس با دستور العملی که در ابزار مرحله به مرحله ذکر شده میتوانید حافظه فلش خود را به راحتی تست کنید.


مطالب مرتبط:

هدایای تبلیغاتی

هدایا تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی

مبلمان اداری کلاسیک چیست؟


طراحان داخلی معتقدند واژه کلاسیک از یک واژه انگلیسی به نام کلاسیوس گرفته شده است. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که این سبک بیشتر در کشور های اروپایی رواج داشته است که با گذشت زمان و آشنایی مردم کشورها با سبک زندگی کشور های دیگر این سبک وارد کشور های شرقی شد. در کشور ایتالیا سبک کلاسیک نسبت به کشور های دیگر نمود بیشتری دارد. از نظر لغوی معنی کلمه کلاسیک، درجه یک است.

امروزه بیشتر شرکت هایی که به دنبال داشتن یک دکوراسیون شیک و مدرن هستند از مبلمان اداری به سبک کلاسیک استفاده می کنند. مبلمان اداری کلاسیک دارای نقش های قدیمی است که جلوه دهنده نمایی الهام بخش و پر شکوه به فضای داخلی شرکت است. در حقیقت این سبک مبلمان مناسب افرادی است که روحیه تجملاتی دارند.


اگر میخواهید از سبک کلاسیک در محیط اداری خود استفاده کنید باید به هماهنگی عناصر مختلف نیز توجه داشته باشید. طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند که استفاده از مبلمان اداری کلاسیک در کنار پرده های کرکره ای زیبایی ندارد و تنها موجب می شود تا هزینه ای که کردید هدر بروند. علاوه بر این برای انتخاب سبک کلاسیک همواره فاکتور های مهم را در نظر بگیرید. سلیقه فردی، میزلن بودجه، فضای کاری، موقعیت اجتماعی و یا شغلی که دارید از فاکتور هایی است که باید حتما در نظر گرفته شوند تا نتیجه مطلوبی هم بدهند. پس به طور مثال اگر کسب و کار شما در زمینه مواد غذایی باشد، انتخاب مبلمان اداری کلاسیک کار درستی به نظر نمی آید.


اکنون این سوال پیش می آید که مبلمان اداری کلاسیک معمولا چه ویژگی هایی دارند؟ یکی از بارز ترین ویژگی های این مبلمان جنس بدنه آن هاست. عمدتا جنس بدنه این مبل ها را از چوب درخت راش می سازند. ویژگی بعدی نقوشی است که بر روی بدنه ایجاد میشود که معمولا افرادی ماهر با منبت کاری این نقوش زیبا را خلق می کنند. جنس نشیمن یکی دیگر از ویژگی های مبلمان اداری کلاسیک است که از جنس چرم میباشد و برای قسمت زیرین از فوم سرد استفاده میکنند چرا که قابلیت ارتجاعی داشته و پس از استفاده های بسیار به حالت اولیه خود بر میگردند.

همه مردم مبلمان اداری کلاسیک را با رنگ های گرمی مثل قهوه ای سوخته، زرشکی، قهوه ای شکلاتی، طلایی می شناسند. اما شما میتوانید مبلمان خود را به صورت سفارشی با رنگ های دیگر سفارش داده تا تولید کنند. موضوع مهم در زمینه سفارش مبلمان اداری کلاسیک، هزینه آن است. هزینه این مبلمان از سایر سبک های مبلمان بالاتر است. پس قبل از سفارش میزان هزینه سفارش و تولید را برآورد کنید.


مطالب مرتبط:

مبلمان اداری

دکوراسیون داخلی

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی