مبلمان اداری شامل چیست؟

افراد شاغل در طول زندگی خود بیشترین وقتشان را در محل کارشان می گذرانند. پس در محل کار باید دارای امکانات خوب و ایده آلی  باشند. یکی از این امکانات خوب، مبلمان اداری است. مبلمان اداری شامل میز و صندلی و دیگر وسایل ضروری برای یک محیط کاری است. از آنجایی که لوازم و مبلمان اداری یک شرکت و یا اداره تعویض نمی شوند و تا چندین سال نیز استفاده می شوند، پس باید کیفیت و دوام بسیار بالایی داشته باشند. پس در هنگام تهیه مبلمان اداری باید توجه کنیم که جنس رویه مبلمان و جنس چوب بکار رفته مرغوب باشد. 

مبلمان اداری شامل چیست؟ مبلمان اداری شامل میز، صندلی، میز مدیریت، کتابخانه و میز کنفرانس میشود. از هر کدام از این بخش ها می توان در بخش های مختلف یک سازمان و یا دفتر کار استفاده کرد. حال در ادامه می خواهیم اجزای مختلف یک مبلمان اداری را شرح دهیم:


*صندلی اداری:

در یک محیط اداری کارمندان بیشتر وقت خود را در حالت نشسته کار می کنند. پس صندلی اداری یکی از مهم ترین المان های یک ست اداری می باشد که باید در هنگام خرید بسیار دقت کرد. صندلی های اداری باید به نحوی باشند که موجب آسیب رسیدن به سلامتی جسمی کارمندان نشود. فاکتور هایی که باید به آنها توجه بسیار کرد شامل وجود قوس مناسب در پشتی صندلی، چرخ دار بودن و اهرم تنظیم ارتفاع می باشد. 


*میز اداری:

یکی دیگر از المان های مجموعه مبلمان اداری، میز های اداری هستند. این میزها باید به گونه ای ساخته شده باشند که بتواند وسایل سنگین مثل کامپیوتر و یا سایر وسایل را تحمل کند. اگر میز ها کشو داشته باشند دیگر نیازی نیست تا هزینه ای جداگانه را صرف خرید قفسه و یا کتابخانه کنید. اندازه مناسب میز های اداری 120 تا 160 سانتی متر برای طول و 80 سانتی متر برای عرض می باشد.


*میز مدیریت:

میز مدیریت یکی از مهم ترین اجزای مبلمان اداری می باشد چرا که نشانی از پرستیژ کاری شما را در ذهن مشتریان می سازد. پس هم باید کیفیت عالی داشته باشد و هم ظاهر جذاب و زیبایی داشته باشد. مزیت خرید میز های مدیریتی بزرگ این است که کشو های قابل قفل دارد و جنس چوب بکار رفته نیز مرغوب تر است. 


*فایل و کتابخانه:

فایل ها و کتابخانه ها وسایلی هستند که برای نگه داری و بایگانی اسناد و مدارک مهم شرکت استفاده می کنند. پیشنهاد می کنیم تا در تمامی اتاق ها از یک کتابخانه استفاده کنید تا از بهم ریختگی و آشفتگی برگه ها جلوگیری کنید.


*میز کنفرانس:

میز های کنفرانس انواع مختلفی دارند که دو مدل از معروف ترین و پر کاربرد ترین آن میز های پرتابل و میز های فیکس می باشد. اگر شرکت شما اجاره ای است و مجبورید تا دائما در حال تغییر مکان باشید بهتر است تا از میز های پرتابل استفاده کنید چرا که این نوع میز ها به راحتی جدا شده و قابلیت جا به جایی آسان تری را دارند.



***مطالب مرتبط:

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی

مبلمان اداری

دکوراسیون داخلی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.