مکان های دیدنی شیراز

شهر شیراز انبوهی از بهار نارنج و باغ های دلگشا است. شهری است که پر از مسجد ها و خانه های قدیمی هستند که نمی توان بدون دیدن‌ انها شیراز را ترک کرد. این شهر جایی است که محبوبیت آن فقط به خاطر حافظیه و سعدیه نیست و همه شهر به مانند آلبوم عکسی دیدنی می‌ماند. در ادامه این مقاله میخواهیم شما را با مکان های دیدنی شیراز آشنا کنیم. 

1. دروازه قرآن : در شمال شرقی این شهر دروازه‌ای قرار دارد که تنها دروازه ی باقی مانده شیراز از زمان قدیم است. در قدیم، قرآنی در بالای این دروازه قرار داشت تا مسافران به سلامتی از زیر آن عبور کنند و از آن زمان به بعد به نام دروازه به قرآن معروف شد.


2. حافظیه : معروف‌ترین و هم چنین پرطرفدارترین مکان دیدنی شیراز آرامگاه حافظ است. جایی که در اطراف آن، محوطه و باغ دل انگیزی هم قرار دارد و می‌توان در آن پیاده‌روی نیز کرد. بنای آرامگاه برای سال ۱۳۱۵ و برگرفته از معماری های دوره هخامنشی و زندیه هست و در بیشتر مواقع سال هم تقریبا درآن جای سوزن انداختن هم نیست.


3. سعدیه : سعدیه با آن حوض مستطیلی و پر از ماهی‌ های رنگارنگش و باغ پر از گل در همسایگی باغ دلگشا قرار گرفته است. اینجا جایی هست که سعدی، شاعر معروف قرن هفتم آخرین روز های زندگی عمرش را در آن سپری کرده. این بنا در زمان ایلخانان به صورت ابتدایی تحت عنوان مقبره ساخته شده و در دوره های متععد برمت و بازسازی شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.