طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

در بحث دکوراسیون داخلی دفاتر اداری، نکته ای که وجود دارد این است که مشتریان هنگامی که وارد شرکت و یا دفتر کار شما می شوند، اولین چیزی که توجهشان را جلب می کند دکوراسیون داخلی است. در نحوه چیدمان وسایل شرکت و دفتر کار مسئله ای که حائز اهمیت است، توجه به حیطه کاری و سطح فرهنگ مشتریان و مخاطبانی است که به محل کارتان مراجعه خواهند کرد. محل کار شما جایی است که می خواهید با تلاش به اهداف خود برسید. پس نسبت به چینش وسایل و دکوراسیون داخل باید هوشمندانه عمل کنید تا نتیجه مطلوب بگیرید. اگر خواهان ایجاد حس آرامش و راحتی در محل کارتان هستید پس باید سعی کنید دکوراسیون محیط کارتان را به دکوراسیون منزل خود نزدیک تر کنید. 


در ادامه مقاله موارد مهمی که در دکوراسیون داخلی دفتر کار باید رعایت شود را مورد ه مورد بررسی می کنیم:


* تمامی انسان ها اگر به مدت طوانی در یک شرایط تکراری بمانند به آن وضع عادت خواهند کرد و پس از مدتی آن فضا و محیط برایشان تکراری می شود و نمی توانند کاستی و نقص های آن را ببینند. اگر سالیان بسیاری است که از یک دکوراسیون تکراری استفاده می کنید و میخواهید آن را تغییر دهید باید از فردی کمک بگیرید که اولین بار است وارد محیط کار شما می شود.


در تمامی شرکت ها، اتاق مدیر مرکز قدرت است پس باید در جایی قرار بگیرد که بتواند بر دیگر اتاق ها نیز مشرف باشد و بر تمامی کارمندان تسلط داشته باشند. به علاوه اتاق مدیر می بایست جایی باشد که مشتریان به محض ورود اتاق مدیر را تشخیص دهند.


یکی از نکات مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر اداری و یا منازل به آن تاکید بسیار می شود، نور پردازی است. اگر نور کافی در فضا وجود نداشته باشد راندمان کاری کارمندان پایین می آید. اگر دفتر کار شما پنجره دارد چه بهتر که از نور طبیعی استفاده نمایید حتی می توانید با پرده های کرکره ای میزان ورود نور خورشید به داخل را تنظیم نمایید. در غیر این صورت می توانید از نور های فلوئورسنت استفاده کنید. این نور ها بسیار ملایم هستند و به دلیل اینکه به طور غیر مستقیم تابش می کنند به چشم ها آسیبی نمی رسانند.


امکان دارد بر خلاف تمامی وسایلی که تامین کرده اید باز هم احساس بی نظمی در محیط را داشته باشید مثلا ببینید پرونده ها و مدارک پراکنده هستند. برای اینکه این مشکل را حل کنید بهتر است تا از کتابخانه و یا قفسه استفاده کنید. کتابخانه ها را در جایی قرار دهید که بیشترین کاربرد را داشته باشد.


انواع دکوراسیون داخلی دفاتر کاری:


1. دفتر کار کوچک به سبک کلاسیک: اگر دفتر کارتان کوچک است ولی دوست دارید تا از سبک کلاسیک استفاده کنید، باید برای مبلمان خود رنگ های روشن مانند کرم و طلایی استفاده کنید. تمامی کمد ها و یا حتی پارتیشن ها باید دارای سبک کلاسیک باشند. حتی در صورت انکان می توانید از یک لوستر بزرگ در اتاق خود نصب کنید. در مورد نور پردازی هم باید نور شب و روز با هم فرقی نداشته باشد و موجب اختلال در کار نشود.


2. دفتر کار کوچک به سبک مدرن: عده ای گمان می کنند اگر دفتر کارشان کوچک باشد در چیدن وسایل محدودیت های فراوانی دارند. در صورتیکه این طور نیست. شما میتوانید با یک طراحی مناسب علاوه بر رفع نیاز های خود باعث بزرگ تر به نظر رسیدن محیط کاریتان شوید. اولین کاری که میتوانید انجام دهید این است که کمد ها را در دیوار تعبیه کنید و مبلمان را نیز به رنگ روشن و یا اسپرت انتخاب کنید.


3. دفتر کار بزرگ: اگر دفتر کار شما بزرگ است پس دیگر نگرانی بابت محدودیت مکان ندارید. اما در این جا نکته مهمی که باید تاکید کنیم این است که برای تمامی اتاق ها یک مدل چیدمان استفاده کنید. اگر چندین اتاق در محل کار خود دارید هیچ گاه برای اتاق مدیر سبک کلاسیک و برای اتاق کارمند سبک مدرن را بکار نگیرید. 



***مطالب مشابه دیگر:

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

مبلمان اداری



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.