تفاوت های طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی


انسان از اولین دوران زندگیش که مربوط به زمان غار نشینی بوده، همواره به دنبال زیبا کردن محل زندگی خود بودند. برای این کار بر روی دیوار های غارها نقاشی های مختلفی میکشیدند. پس میتوان این گونه در نظر گرفت که شروع دکوراسیون از زمان آغاز زندگی بشریت بوده است. دکوراسیون داخلی به نوعی هنر و به عنوان یک حرفه شناخته می شود و امروزه به عنوان یک حرفه در دانشگاه ها تدریس میشود.  اگر بخواهیم کلمه دکوراسیون داخلی را از نظر لغوی معنی کنیم میتوان گفت هماهنگ کردن تمامی اشیا متناسب با فضای داخلی برای انکه وسایل و رنگ ها به شکی زیبا تر به نظر برسند.  اما برخی افراد "طراحی داخلی" را با "دکوراسیون داخلی" یکسان می دانند در حالی که اینطور نیست. به همین منظور تصمیم گرفتیم تا مقاله ای بنویسیم و تفاوت های این دو مفهوم را به طور کامل توضیح دهیم.


ادامه مطلب ...

دکوراسیون محیط اداری به سبک مدرن

 

امروزه بسیاری از شرکت ها برای آن که بتوانند هم توجه مشتریان را جلب کنند و هم روحیه کاری کارمندانشان را حفظ کنند از سبک مدرن استفاده می کنند. طراحان داخلی سبک مدرن را یکی از به روز ترین و سیک ترین سبک ها در دکوراسیون داخلی محیط کاری مخصوصا شرکت ها می دانند. در این مقاله سعی کدیم تا تمامی نکته ها و اصولی که در سبک مدرن استفاده میشود به طور کامل توضیح دهیم. با ما همراه باشید....

ادامه مطلب ...

ویژگی های مبلمان اداری کلاسیک


 در ابتدا لازم است تا شما را با واژه ی کلاسیک آَشنا کنیم. "کلاسیک" از یک واژه انگلیسی به نام کلاسیوس گرفته شده که به معنی درجه اول یا تراز اول می باشد. تاریخچه این واژه به قرون 17 کشور فرانسه برمیگردد.  مبلمان اداری کلاسیک دارای طرح ها و نقش های قدیمی زیبایی است که بسیار پر عظمت و پر شکوه هستند. در کشور های اروپایی بسیار از این سبک استفاده می شده که بعد ها در کشور های شرقی و عربی نیز رواج پیدا کرد. علاوه بر این در کشور  ایتالیا  نیز از این سبک به وفور استفاده می کنند. معمولا مبلمان اداری به دلیل داشتن نقش و نگار های با شکوه  را  افرادی استفاده می کنند که روحیه بسیار تجملاتی دارند . 


ادامه مطلب ...

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

در بحث دکوراسیون داخلی دفاتر اداری، نکته ای که وجود دارد این است که مشتریان هنگامی که وارد شرکت و یا دفتر کار شما می شوند، اولین چیزی که توجهشان را جلب می کند دکوراسیون داخلی است. در نحوه چیدمان وسایل شرکت و دفتر کار مسئله ای که حائز اهمیت است، توجه به حیطه کاری و سطح فرهنگ مشتریان و مخاطبانی است که به محل کارتان مراجعه خواهند کرد. محل کار شما جایی است که می خواهید با تلاش به اهداف خود برسید. پس نسبت به چینش وسایل و دکوراسیون داخل باید هوشمندانه عمل کنید تا نتیجه مطلوب بگیرید. اگر خواهان ایجاد حس آرامش و راحتی در محل کارتان هستید پس باید سعی کنید دکوراسیون محیط کارتان را به دکوراسیون منزل خود نزدیک تر کنید. 


در ادامه مقاله موارد مهمی که در دکوراسیون داخلی دفتر کار باید رعایت شود را مورد ه مورد بررسی می کنیم:


* تمامی انسان ها اگر به مدت طوانی در یک شرایط تکراری بمانند به آن وضع عادت خواهند کرد و پس از مدتی آن فضا و محیط برایشان تکراری می شود و نمی توانند کاستی و نقص های آن را ببینند. اگر سالیان بسیاری است که از یک دکوراسیون تکراری استفاده می کنید و میخواهید آن را تغییر دهید باید از فردی کمک بگیرید که اولین بار است وارد محیط کار شما می شود.


در تمامی شرکت ها، اتاق مدیر مرکز قدرت است پس باید در جایی قرار بگیرد که بتواند بر دیگر اتاق ها نیز مشرف باشد و بر تمامی کارمندان تسلط داشته باشند. به علاوه اتاق مدیر می بایست جایی باشد که مشتریان به محض ورود اتاق مدیر را تشخیص دهند.


یکی از نکات مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر اداری و یا منازل به آن تاکید بسیار می شود، نور پردازی است. اگر نور کافی در فضا وجود نداشته باشد راندمان کاری کارمندان پایین می آید. اگر دفتر کار شما پنجره دارد چه بهتر که از نور طبیعی استفاده نمایید حتی می توانید با پرده های کرکره ای میزان ورود نور خورشید به داخل را تنظیم نمایید. در غیر این صورت می توانید از نور های فلوئورسنت استفاده کنید. این نور ها بسیار ملایم هستند و به دلیل اینکه به طور غیر مستقیم تابش می کنند به چشم ها آسیبی نمی رسانند.


امکان دارد بر خلاف تمامی وسایلی که تامین کرده اید باز هم احساس بی نظمی در محیط را داشته باشید مثلا ببینید پرونده ها و مدارک پراکنده هستند. برای اینکه این مشکل را حل کنید بهتر است تا از کتابخانه و یا قفسه استفاده کنید. کتابخانه ها را در جایی قرار دهید که بیشترین کاربرد را داشته باشد.


انواع دکوراسیون داخلی دفاتر کاری:


1. دفتر کار کوچک به سبک کلاسیک: اگر دفتر کارتان کوچک است ولی دوست دارید تا از سبک کلاسیک استفاده کنید، باید برای مبلمان خود رنگ های روشن مانند کرم و طلایی استفاده کنید. تمامی کمد ها و یا حتی پارتیشن ها باید دارای سبک کلاسیک باشند. حتی در صورت انکان می توانید از یک لوستر بزرگ در اتاق خود نصب کنید. در مورد نور پردازی هم باید نور شب و روز با هم فرقی نداشته باشد و موجب اختلال در کار نشود.


2. دفتر کار کوچک به سبک مدرن: عده ای گمان می کنند اگر دفتر کارشان کوچک باشد در چیدن وسایل محدودیت های فراوانی دارند. در صورتیکه این طور نیست. شما میتوانید با یک طراحی مناسب علاوه بر رفع نیاز های خود باعث بزرگ تر به نظر رسیدن محیط کاریتان شوید. اولین کاری که میتوانید انجام دهید این است که کمد ها را در دیوار تعبیه کنید و مبلمان را نیز به رنگ روشن و یا اسپرت انتخاب کنید.


3. دفتر کار بزرگ: اگر دفتر کار شما بزرگ است پس دیگر نگرانی بابت محدودیت مکان ندارید. اما در این جا نکته مهمی که باید تاکید کنیم این است که برای تمامی اتاق ها یک مدل چیدمان استفاده کنید. اگر چندین اتاق در محل کار خود دارید هیچ گاه برای اتاق مدیر سبک کلاسیک و برای اتاق کارمند سبک مدرن را بکار نگیرید. 



***مطالب مشابه دیگر:

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

مبلمان اداری



مبلمان اداری شامل چیست؟

افراد شاغل در طول زندگی خود بیشترین وقتشان را در محل کارشان می گذرانند. پس در محل کار باید دارای امکانات خوب و ایده آلی  باشند. یکی از این امکانات خوب، مبلمان اداری است. مبلمان اداری شامل میز و صندلی و دیگر وسایل ضروری برای یک محیط کاری است. از آنجایی که لوازم و مبلمان اداری یک شرکت و یا اداره تعویض نمی شوند و تا چندین سال نیز استفاده می شوند، پس باید کیفیت و دوام بسیار بالایی داشته باشند. پس در هنگام تهیه مبلمان اداری باید توجه کنیم که جنس رویه مبلمان و جنس چوب بکار رفته مرغوب باشد. 

مبلمان اداری شامل چیست؟ مبلمان اداری شامل میز، صندلی، میز مدیریت، کتابخانه و میز کنفرانس میشود. از هر کدام از این بخش ها می توان در بخش های مختلف یک سازمان و یا دفتر کار استفاده کرد. حال در ادامه می خواهیم اجزای مختلف یک مبلمان اداری را شرح دهیم:


*صندلی اداری:

در یک محیط اداری کارمندان بیشتر وقت خود را در حالت نشسته کار می کنند. پس صندلی اداری یکی از مهم ترین المان های یک ست اداری می باشد که باید در هنگام خرید بسیار دقت کرد. صندلی های اداری باید به نحوی باشند که موجب آسیب رسیدن به سلامتی جسمی کارمندان نشود. فاکتور هایی که باید به آنها توجه بسیار کرد شامل وجود قوس مناسب در پشتی صندلی، چرخ دار بودن و اهرم تنظیم ارتفاع می باشد. 


*میز اداری:

یکی دیگر از المان های مجموعه مبلمان اداری، میز های اداری هستند. این میزها باید به گونه ای ساخته شده باشند که بتواند وسایل سنگین مثل کامپیوتر و یا سایر وسایل را تحمل کند. اگر میز ها کشو داشته باشند دیگر نیازی نیست تا هزینه ای جداگانه را صرف خرید قفسه و یا کتابخانه کنید. اندازه مناسب میز های اداری 120 تا 160 سانتی متر برای طول و 80 سانتی متر برای عرض می باشد.


*میز مدیریت:

میز مدیریت یکی از مهم ترین اجزای مبلمان اداری می باشد چرا که نشانی از پرستیژ کاری شما را در ذهن مشتریان می سازد. پس هم باید کیفیت عالی داشته باشد و هم ظاهر جذاب و زیبایی داشته باشد. مزیت خرید میز های مدیریتی بزرگ این است که کشو های قابل قفل دارد و جنس چوب بکار رفته نیز مرغوب تر است. 


*فایل و کتابخانه:

فایل ها و کتابخانه ها وسایلی هستند که برای نگه داری و بایگانی اسناد و مدارک مهم شرکت استفاده می کنند. پیشنهاد می کنیم تا در تمامی اتاق ها از یک کتابخانه استفاده کنید تا از بهم ریختگی و آشفتگی برگه ها جلوگیری کنید.


*میز کنفرانس:

میز های کنفرانس انواع مختلفی دارند که دو مدل از معروف ترین و پر کاربرد ترین آن میز های پرتابل و میز های فیکس می باشد. اگر شرکت شما اجاره ای است و مجبورید تا دائما در حال تغییر مکان باشید بهتر است تا از میز های پرتابل استفاده کنید چرا که این نوع میز ها به راحتی جدا شده و قابلیت جا به جایی آسان تری را دارند.



***مطالب مرتبط:

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی

مبلمان اداری

دکوراسیون داخلی