ابزاری برای تشخیص فلش مموری تقلبی

شاید برایتان پیش آمده که فلشی را خریداری کرده اید که طبق اطلاعاتی که بر روی فلش درج شده، دارای حافظه بالایی است ولی هنگامی که خواستید فایلی را بر روی فلش خود بریزید متوجه شده اید که حجم واقعی فلش از حجمی که بر روی بدنه درج شده است کمتر میباشد. این فلش ها تقلبی هستند. فلش های تقلبی به وفور در بازار توسط افراد سودجو به فروش می رسد و افرادی که اطلاعات کمی در این زمینه دارند بدون توجه این فلش های تقلبی را می خرند. در این مقاله می خواهیم ابزاری را به شما معرفی کنیم که برای تست حافظه ی فلش مموری و یا حتی SD card است.


به طور کلی فلش های تقلبی کیفیت پایینی دارند و دارای تراشه هایی با ظرفیت پایین هستند. حقه به کار گرفته شده این است که بر روی بعضی از این فلش ها برنامه ای را نصب می کنند که میتواند حجم فلش مموری شما را از مقدار واقعی اش بیشتر نشان دهد. به طور مثال اگر شما یک کارت SD با ظرفیت 64 گیگا بایت خریده باشید اما تراشه ی آن دارای حافظه 8 گیگ باشد و تمامی دوربین ها و گوشی های هوشمند نیز این کارت را با حافظه 64 گیگ می شناسند حتی اگر فرمت هم کنید. پیشنهاد میکنیم همیشه فلش مموری خود را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.


اولین اقدامی که میتوانید انجام دهید تست حافظه است. برای این منظور ابزار های زیادی وجود دارد مانند USB flash Drive و chkflsh، RMPrepUSB. برای استفاده از این برنامه ها باید ابتدا فلش مموری خود را به پورت usb وصل کنید. دقت کنید که به هیچ عنوان از کابل و یا هاب استفاده نکنید. نکته دیگر این است که حافظه فلش مورد نظر باید خالی از هر گونه اطلاعات باشد. سپس با دستور العملی که در ابزار مرحله به مرحله ذکر شده میتوانید حافظه فلش خود را به راحتی تست کنید.


مطالب مرتبط:

هدایای تبلیغاتی

هدایا تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.